www.rallycross-news.pl

Analitycy rynku gastronomicznego zauważają, że Polacy coraz bardziej świadomie wybierają lokale i zamawiane w nich dania. Jakość obsługi i oferowanych potraw z dnia na dzień zyskuje na znaczeniu. Duży wpływ na nasze zachowanie mają coraz popularniejsze programy kulinarne. Dzięki nim uczymy się na co zwracać uwagę w lokalu. Staramy się wybierać takie miejsca, które w swojej ofercie mają względnie niewielką liczbę potraw, przygotowywanych na bieżąco ze świeżych produktów. W branży gastronomicznej ogromne znaczenie ma tzw.

marketing szeptany. Niemal 70% Polaków uważa, że najważniejszym powodem, by odwiedzić nową restaurację są pozytywne opinie znajomych. Często też przed wizytąw danym lokalu poszukujemy w sieci opinii Internautów na jego temat. Mają one dla nas znaczenie, ale rzadko są decydujące ze względu na to, że niewiele wiemy o gustach zamieszczających je osób. Wbrew pozorom rzadko dajemy się skusić promocjom. Okazuje się, że tylko jeden na dziesięciu klientów wybierze lokal zachęcony jednorazową obniżką cen czy rabatem udzielanym na zakup poszczególnych dań.

Może to oznaczać, że ceny, choć nadal pozostają istotne, nie są głównym argumentem przemawiającym za daną restauracją.