www.eaf.bydgoszcz.pl https://www.gezet.pl/

Gdy w Niemczech, w latach trzydziestych ubiegłego wieku, nastąpił momentalny rozwój dróg i autostrad, wiele modeli samochodów konstruowano po to, aby maksymalnie wykorzystać ich potencjał. Nic wiec dziwnego, że wielu kierowców zapragnęło mieć auto idealnie dopasowane do nowoczesnych dróg.

www.monte-cassino-1944.com

Takim przykładem był niewątpliwie BMW 320, który godnie zastąpił swojego poprzednika czyli model 329. Nie dość, że wyglądał rewelacyjnie, miał ściągany dach oraz wyjątkowo opływową karoserię, a do tego wyróżniał się niebywałymi parametrami.

W wersji kabriolet, powstało ponad 1600 modeli, z kolei w wersji tradycyjnej prawie 2500. Dzięki słynnemu silnikowi R6, o pojemności dwóch litrów, pojazd potrafił przyśpieszyć do prawie 115 km/h, co w 1937 roku było czymś nieosiągalnym, jeśli chodzi o pojazdy produkowane z przeznaczeniem na drogi publiczne.

Co więcej, auto posiadało czterostopniową skrzynię biegów, która przy odpowiednich możliwościach kierowcy, potrafiła wspomóc samochód w osiągnięciu 100 km/h w niespełna 35 sekund.