Nieodłącznym elementem każdej firmy jest logo, które w niezmienionej postaci potrafi towarzyszyć marce od samego jej powstania. Wygląd i obecność symbolu to jedno, a co innego jego znaczenie.

Mało jest takich osób, które w ogóle zastanawiają się na tym „co autor miał na myśli” lub co chcieli przekazać założyciele danego przedsiębiorstwa, bowiem to przecież głównie ich pomysł realizuje później grafik-artysta. Przyglądając się logo firmy BMW, na pierwszy rzut oka nie można dostrzec niczego ciekawego.

Prosta biało-niebieska tarcza, wpisana w czarny pierścień, na którym widnieje skrót BMW. Okazuje się jednak, że symbolika bawarskiej firmy odnosi się do rozpędzonego białego śmigła na tle błękitu nieba.

Na pierwszy rzut oka, taka interpretacja wydaje się nad wyraz naciągana, jednak przy głębszym zbadaniu historii firmy okazuje się, że jej początki związane są z produkcją samolotów, a dokładniej silników samolotowych. Nawet na pierwszych reklamach BMW widać wyraźne nawiązania do lotnictwa.

Ponadto kolory biały i niebieski to barwy flagi Bawarii, z której wywodzi się firma.